torsdag 28 november 2013

Bygglov!!

Igår kom ÄNTLIGEN det efterlängtade pappret på posten med vårat godkända bygglov.
Nog för vi fått det muntligt men det känns ändå inte riktigt bra förrän man har det i handen.

Det var en riktig jippie-känsla!!!

Igår morse (kl 06.45 *haha) hade vi uppstartsmöte med Skanska och idag kommer firman som ska göra grunden och börjar gräva.
Det är en sån overklig känsla, nu händer det verkligen !!!
Så om en vecka är förhoppningsvis grunden på plats , rörmokaren ska bara få hem rören för golv-värmen oxå.
Mycket som ska klaffa på en gång ;-)

Lägenheten är snart tom oxå, i tisdags tömde vi vindsförrådet och körde ett stort lass till tippen.
Jag som är en riktig "hamster" känner mig så stolt som lyckats rensa ut en massa skit.

Så dagarna går fort nu, lite för snabbt, känner att jag hinner inte riktigt få återhämtningen som jag vet min kropp behöver vilket gör att jag fått öka hjärtmedicin-dosen för att hålla ner pulsen och inte kan använda mina linser varje dag pga svullna och torra ögon :((

Jag ska dock ta prover nästa vecka, har varit medicinfri 1 år nu men måste erkänna att jag har en enorm oroskänsla i kroppen över att jag pressat mig själv för hårt med allt jobb som varit.
Får hoppas på att det blir en lugn och stilla jul så man hinner vila lite extra då (försöker låta bli att tänka på att vi måste jobba vissa av helgdagarna men hoppas iaf jag får igenom mitt önskemål om att vara ledig julafton *lessen*)

Oups nu blev ju detta ett lesset inlägg, jag skulle ju "bara" skriva om glädjen över bygglovet :-)



Så här ser det ut just nu, altanen är borttagen där den nya utbyggnaden ska stå.


Det är tur vi är lika "nördiga" båda två och ska dokumentera allt ;-)

-Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Vilken lycka... ÄNTLIGEN blir det bygge :-) Förstår att ni är förväntansfulla och toklängtar tills det är klart!!!

    Var rädd om dig nu, en dag i taget hjärtat ♥

    SvaraRadera
  2. Ååååh så härligt, men papper på det och äntligen är ni igång!! Så glad för er skull!
    Men usch gumman, förstår din sjukdom bråkar efter din höst som varit, alldeles för mycket som du vet, försök att vila och hitta stunder som du tycker om, baka mycket :)))
    Håller mina tummar att du får vara ledig på din alldeles egna dag!
    Stor KRAAAAAM och ta hand om dig!

    SvaraRadera